21.07.2017 | Martin Milo | Komentáre:0

Získajte viac zákazníkov cez Lead Ads

Facebook neustále prichádza s vylepšeniami reklamných formátov a ponúka inzerentom nové možností, ako svojich zákazníkov zaujať a získať od nich informácie. Lead Ads síce nepatria k najnovším nástrojom, no ich využitie netreba podceňovať najmä pri online biznise, ktorý závisí od vyplnenia kontaktného formuláru. To však neznamená, že eshopy by sa tomuto formátu mali vyhýbať. 
 

Prečo využiť Lead Ads? 

Pri klasických reklamných kampaniach na Facebooku je cieľ pomerne jasný a v drvivej väčšine prípadov ide buď o post engagement (like, zdieľanie, komentovanie) alebo o website click (preklik na web). Lead Ads vám na druhú stranu umožňujú zapracovať do reklamy kontaktný formulár so širokou škálou možností a získať tak od svojich zákazníkov veľmi presné a relevantné informácie. 

 

Vďaka formuláru vo formáte Lead Ads môžete získať nielen emailovú adresu, kontaktné údaje či odpoveď na vašu otázku, ale aj žiadosť o cenovú ponuku, objednávku služby alebo prihlásenie sa na odber newsletteru. Zákazníci majú možnosť vyplniť údaje, ktoré od nich chcete získať, no nemusia pritom navštíviť váš web. Uľahčujete im tak cestu, ako sa k vám môžu dostať. Lead Ads navyše pracujú s automatickým predvypĺňaním údajov a formuláre sa tak stávajú veľmi intuitívne najmä pre užívateľov mobilných telefónov, ktorých počet neustále rastie.

 

V akých prípadoch môžeme najlepšie využiť potenciál Lead Ads formátu? 

- pri získavaní nových dopytov v podobe vyplnených formulárov (objednávka služby, nacenenie, atď.)
- pri budovaní emailovej databázy svojich klientov v rámci Newslettera na odber noviniek
- pri prieskume trhu v rámci získania spätnej väzby od širokého publika (zodpovedanie na sériu otázok vo formulári)

 

Ako postupovať pri vytváraní Lead Ads 

Vytvorenie reklamy vo formáte Lead Ads je pomerne jednoduché a princíp je podobný ako pri vytváraní klasických reklám v Business Manageri. Vo svojom účte prejdite na Adverts Manager a vytvorte novú kampaň. Cieľom tejto kampane je zber údajov, respektíve objednávok od zákazníkov, preto zvolíme možnosť "Lead Generation".

 

Tvorba kampane na FB


Pomenujte svoju kampaň a prejdite k vytváraniu Ad Setu - nastavenia reklamy. Pod výberom stránky, pre ktorú chcete kampaň vytvoriť, musíte súhlasiť s podmienkami Facebooku pre vytvorenie Lead Ads formátu. Týkajú sa najmä zákazu obchodovania so získanými údajmi, respektíve zneužívania takto nadobudnutých údajov. Pokiaľ nemáte žiadne výhrady, podvrďte ich a pokračujte.


Podmienky Lead Ads


Po odsúhlasení nastavte svoj rozpočet a naplánujte kampaň. V prípade, že chcete cieliť len na ľudí, ktorí sú fanúšikmi vašej stránky na Facebooku, zahrňte túto možnosť v kolónke Connections. Možností ako cieliť na určité publiká je samozrejme oveľa viac.


Cielenie na FB


Dostávame sa k nastaveniu samotnej reklamy. Tak ako pri vytváraní klasickej reklamy, zvoľte si z ponúkaných formátov (my sme vybrali samostatný obrázok) a nahrajte svoje kreatívy. Následne sa dostávame k tvorbe samotnej reklamy, ktorej účelom bude získanie tzv. leads (v našom prípade ide o získanie odberateľov pre náš newsletter). Ciele sa môžu samozrejme líšiť a od svojich zákazníkov môžete prostredníctvom Lead Ads získať celkom iné informácie.


Nastavenie Lead Ads

Zrejme najväčší rozdiel oproti vytváraniu klasických reklám určených na website clicks / post engagement je Lead Form, pomocou ktorého si sami navolíme, čo od potenciálnych zákazníkov chceme získať. Kliknutím na "New form" vytvoríme formulár k našej reklame.


Formulár Lead Ads

Zrolovaním ponuky Questions sa vám zobrazí široká ponuka rôznych políčok, ktoré môžete zaškrtnúť a pridať ich tak do svojho formulára. Dbajte však na to, aby bol formulár jednoduchý a aby ste sa svojich potenciálnych zákazníkov pýtali naozaj len na nevyhnutné údaje. Príliš mnoho políčok môže niektorých ľudí odradiť a váš formulár tak zostane prázdny aj pri väčšom dosahu. 


Otázky vo formulári na FB

Ostatné údaje, ako je názov, uvítací obrázok, poďakovanie za údaje a ďalšie, už nechám na vašom uvážení a vašej kreativite. Nezabudnite však na "Privacy Policy", nahraním ktorých budú zákazníci pred odoslaním svojich údajov informovaní o zásadach ochrany súkromia a vyhlásením Facebooku o ochrane súhromia.
 

Formulár FB

Po úspešnom vytvorení Lead Ads reklamného formátu môžete sledovať výkonnosť, porovnávať ho s klasickým formátom a zbierať leady. Pamätajte však, že aj s nízkym budgetom môžete dosiahnuť krásne výsledky, pokiaľ je kampaň nastavená správne a cielite na relevantných zákazníkov. Získanie nových dopytov môže byť vďaka Lead Ads jednoduchšie a efektívnejšie aj vďaka tomu, že od ľudí požadujete vykonať iba jedinú akciu, ktorou je vyplnenie formulára. Na druhú stranu v prípade cielenia na web musíte ľudí najskôr podnietiť ku klinutiu na odkaz a následne ich na webe podnietiť k vyplneniu formulára.

Ak by ste radi vyskúšali Lead Ads alebo iný typ reklamy na Facebooku k dosiahnutiu svojich cieľov, no neviete si s nastavením rady, napíšte nám. Radi vám vytvoríme nezáväznú cenovú ponuku a poskytneme ďalšie užitočné informácie.



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
Google AdWords Qualified Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK