18.03.2016 | Peter Štrbo | Komentáre:0

Online efektívna reklama na Facebooku. Dá sa to !

Facebook ako predajný nástroj? V minulosti nepredstaviteľné sa stále viac stáva realitou. Najväčšia sociálna sieť po mnohých vylepšeniach ako videoreklamy, remarketing, či call-to-action buttony nezaháľa a neustále prichádza s novými možnosťami. Využite to pre rozvoj vášho biznisu!

Na Slovensku je sociálna sieť vnímaná skôr ako „povinná cesta“ a prostriedok na komunikáciu s okolitým svetom – fanúšikmi. Marketéri pracujú len so základnými možnosťami inzercie a často nenahliadnu za oponu, kde sa ponúka množstvo atraktívnych a efektívnych nástrojov na zviditeľnenie produktov či služieb.

Propagácia na Facebooku už dávno nie je len o promovaní príspevkov či reklame v pravom stĺpci. Je tu množstvo inovatívnych nástrojov, ktoré môžu posunúť váš biznis dopredu. Sociálna sieť neustále posilňuje svoje postavenie na trhu a v uplynulých 12-tich mesiacoch priniesla formáty a nástroje, ktoré by určite nemali zostať nepovšimnuté. Predstavíme vám tie najzaujímavejšie, ktoré v našej digitálnej agentúre Viamedia využívame a ktoré by nemali chýbať v „povinnej výbave“ špičkového marketéra.
 

 

 

 

 

 

  1. Nepublikované príspevky (Dark posty)

    Nechcete otravovať fanúšikov neustálym inzerovaním produktov či špeciálnych akcií na nástenke? Využite nepublikované príspevky – tzv. dark posty. Cielite stále tak ako ste zvyknutí – na záujmy, demografiu či remarketingové publiká. Nemusíte si však zahltiť svoju nástenku vlastnou inzerciou a linkami na produkty. Na fanpage sa venujte fanúšikom, zabávajte ich, edukujte a „tvrdý predaj“ oddeľte. Dark posty sú taktiež skvelé aj na A/B testing príspevkov pred zverejnením na nástenke. Výhodou je aj, že oproti klasickej reklame v news feede tu nie je obmedzenie počtu znakov v texte a dá sa pridať aj nejaký ten smajlík . Tento formát je k dispozícii už oveľa dlhšie ako 12 mesiacov, ale stále sa stretávame s množstvom inzerentov, ktorí netušia o tejto efektívnej možnosti, preto je fajn si ju pripomenúť.

  2. Videoreklamy na Facebooku

    Video Ads nenápadne vstúpili do našich ad accountov v druhej polovici minulého roka. Zatiaľ však na našom trhu ani zďaleka nemajú také využitie, ako si zaslúžia. V porovnaní s Youtube reklamami je využitie video reklám na sociálnej sieti chabé. Majú pritom veľký potenciál – implementácia je jednoduchá, presné demografické cielenie je obrovská konkurenčná výhoda oproti Youtube reklame, k dispozícii je výborný reporting výkonnosti a zanedbateľná nie je ani cena – prehratie videa dáte v pohode už aj za 1 cent.

  3. Multiproduktové reklamy na Facebooku? Áno je to možné

    Multiple images and links in one ad facebook – takto krkolomne nazvali nový nástroj produktoví manažéri Facebooku. Za týmto názvom je však ukrytá veľká sila. Už názov napovedá, že v jednej reklame môžeme nastaviť viac obrázkov so samostatnými linkami a popismi. To prináša možnosť marketovať viacero produktov, ktoré budú žiť vlastným životom a to všetko v jednej reklame. Predstavte si reklamu, ktorá nebude obsahovať len preklik na stránku ale rovno 3 oddelené reklamy so samostatnými reklamnými oznámeniami, samostatnými linkom aj headlinom. Môžete vytvárať akciové sety, súvisiace produkty alebo služby, fantázii sa medze nekladú. Relevancia vďaka tomuto vylepšeniu prudko stúpa, inzerent má väčšiu šancu, že zasiahne s viacerými produktmi koncového užívateľa, ako pri reklame s jedným obrázkom a linkom. Remarketing by bol priam hriech nevyužiť.

  4. Facebook Business Manager

    Pred pár týždňami urobili ľudia z Facebooku ďalšiu revolučnú zmenu. Zo začiatku sme si aj trošku ponadávali, že nás sieť tlačí do nového „biznis manažéra“, ale čím viac s ním pracujeme, vnímame jeho nesporné výhody. Jednoduché udeľovanie práv na správu účtov, stránok, jeden hlavný administrátor, ktorý už len rozhadzuje úlohy na zamestnancov, skvelé najmä pre agentúry a spoločnosti s viacerými správcami stránok. Navyše sú tam ďalšie zaujímavé vychytávky ako napr. produktový katalóg či vytváranie projektov. Business manager sa stáva povinnou cestou a Facebook jeho dôležitosť podčiarkol tým, že niektoré pokročilé funkcie uvoľnil len pre užívateľov tohto rozhrania.

  5. Dynamický reklamy

    Na záver to najlepšie. Facebook sa po rokoch partnerstva s externými spoločnosťami, ktoré zastrešovali dynamické reklamy na sociálnej sieti, vydal vlastnou cestou. Pre inzerentov vytvoril priestor pre nahrávanie produktových feedov, vytváranie dynamických reklám a vďaka tomu je k dispozícii veľmi sofistikovaný nástroj na dynamický retargeting. Eshopy tak majú k dispozícii ďalšie atraktívne riešenie, ktoré im môže výrazne dopomôcť k želaným konverziám. Práve dynamické reklamy sú jednou z „chuťoviek“, ktorú dáte do prevádzky iba ak využívate Facebook Business Manager.



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK