Facebook Collection: Výkonnostná reklama s príbehom
Facebook prišiel na trh s novým formátom reklamy Facebook collection, ktorý kombinuje zvyšovanie povedomia o značke s využívaním elementov ako obrázok, video, slideshow a produktový katalóg.
Collection je Facebook reklama určená "momentálne" iba pre mobilné zariadenia. Je vhodná primárne pre eshopy, ktoré už aktívne využívajú dynamický remerketing za účelom zvyšovania celkového objemu predajov.
AKO NA TO?
Keď používateľ klikne na reklamu je v sekunde presmerovaný za bleskovým nákupným zážitkom, podobnému Canvas. Collection dokáže zobraziť až 50 produktov naraz. Zákazník sa po kliknutí dostane na webovú stránku s produktom, kde získa všetky potrebné informácie o tovare..
VYTVORTE SI COLLECTION UŽ ZA PÁR SEKÚND
Ešte pred vytvorením Collection je potrebné mať k dispozícii aktívny produktový katalóg a feed.
S hotovým katalógom a feedom ste pripravení na vytvorenie samotnej reklamy prostredníctvom Power Editora alebo Správcu Reklám. Vybrať si môžete z dvoch možnosti Conversions (konverzie) alebo Traffic objectives (návšteva webu). V tomto prípade ďalej pokračujeme s Conversions.
Keďže Collection funguje iba na mobiloch, nezabudnite sa uistiť, že ste zvolili umiestnenia iba pre mobilné zariadenia.
Všetky ostatné nastavenia na úrovni reklamnej skupiny sú už na vás. Na úrovni reklamy zvoľte formát Collection.
V tomto momente sa rozhodnite pre médium, ktoré sa bude zobrazovať nad produktami. Máte na výber medzi obrázkom, videom alebo slideshow.
Čo sa týka veľkosti použitých obrázkov, pre hlavný obrázok je odporúčaný rozmer 1200x628px. Pre video a slideshow 1:1 alebo 16:9.
Následne si zvolíte Facebook stránku a relevantný nadpis a text pre vašu reklamu.
Pre úplné zobrazenie reklamy je potrebné priradiť produktový set z produktového katalógu. Ak ešte produktový set vytvorený nemáte, v nasledujúcich krokoch si ukážeme, ako ho vytvoriť.
Zvoľte produktový katalóg a stlačte tlačidlo +.
Produktový set pomenujte a zadefinujte, na základe ktorých kritérií budú produkty vysegmentované (typ, cena, pohlavie, ID, veľkosť, farba, vzor, materiál....). Nie všetky kritéria sú povinné, ale pomáhajú nám zobraziť relevantnejšie produkty pre cieľovú skupinu.
Máte možnosť vybrať, ktorá štvorica vašich produktov sa bude zobrazovať ako náhľad v reklame.
V poslednom kroku nezabudnite reklame štandartne priradiť správny Pixel. Facebook reklama je hotová a pripravená pre vašich zákazníkov.