04.01.2016 | Peter Štrbo | Komentáre:0

Email marketing nie je mŕtvy, využite ho pre svoj biznis

Nový rok je už v plnom prúde a zmeny sa dejú na každom kroku, tak ako v bežnom svete tak aj v oblasti online marketingu. Doba sa hýbe dopredu a my s ňou. Čo nás v tomto roku v online priestore čaká a neminie? Aké sú podľa agentúry Viamedia prognózy na rok 2015?
 

  1. Optimalizácia webov pre mobily bude pre značky kľúčová

    Podieľ zobrazovania webových stránok v mobilných zariadeniach sa neustále zvyšuje, taktiež rastie počet užívateľov, ktorí vyhľadávajú produkty či služby cez svoje smartphony či tablety. Dokazujú to aj dostupné štatistiky – každé šieste YouTube video na Slovensku je prehrané na mobile a každý štvrtý vyhľadávaný výraz v SR je na mobile. Optimalizácia webových stránok pre mobilné zariadenia tak už nie je možnosťou ale nutnosťou. Spoločnosti, ktoré si to uvedomia, budú mať náskok. Tie čo zvládnu cez telefón optimalizovať aj nákupný proces budú mať náskok priam míľový.

  2. Video reklama získa pevnejšiu pôdu pod nohami

    Slovenské spoločnosti už nemôžu viac ignorovať video reklamu. Marketéri vedia o potenciáli Youtube reklamy už nejaký ten piatok. Skvelá cena, obrovský zásah kľúčovej cieľovej skupiny, presné cielenie a dokonalá merateľnosť – to všetko hrá pre video reklamu na Youtube. V USA stúpol ad spending do video reklamy podľa údajov, ktoré zverejnil emarketer.com medziročne o 38,9 %, digital video ad spending bol v roku 2014 na úrovni 5,75 miliárd dolárov. Zatiaľ čo v spojených štátoch by sa mal rast v posledných rokoch spomaľovať, u nás obdobie žatvy ešte len prichádza. I keď k videu slovenské firmy pristupujú zatiaľ so zbytočným rešpektom a využívajú ho hlavne silné brandy, skutočne sa nie je čoho báť. „Odhryznúť si z koláča“ totiž môže naozaj každý, kto dokáže vyprodukovať videoobsah.

  3. Content marketing alebo obsah je kráľ

    Content marketing – stále viac spomínaná formulka vo svete marketérov a zadávateľov reklamy. Aj Slovenské firmy začnú vo väčšej miere využívať takýto nenútený spôsob komunikácie s koncovým zákazníkom, budú vytvárať hodnotný obsah, ktorý bude mať potenciál na šírenie, spoločnosti budú klásť väčší dôraz na edukáciu užívateľov, vytvárať ebooky, presvedčovať cez blogy a iné dostupné kanály, že svojmu odboru rozumejú. Potenciálni zákazníci sa budú oslovovať v správnom čase, práve vtedy keď informácie hľadajú a sú blízko k vykonaniu konverzie.

  4. Personalizovaná inzercia bude kľúčom k zvýšeniu konverzií

    Remarketing zasiahol do života užívateľov v uplynulom roku celkom rázne. Štatistiky potvrdzujú, že cielenie na užívateľov, ktorí už majú nejaký vzťah k webovej stránke je ďaleko efektívnejšie, reklamy dosahujú aj štvornásobne vyššiu mieru prekliku a napr. také bannerové reklamy reálne dokážu zvyšovať počet objednávok. Ale ideme ešte ďalej, v roku 2015 bude obsah pre užívateľov ešte viac personalizovaný, už aj na Slovensku začneme dostávať emaily šité na mieru podľa nášho správania na internete. Marketéri sa budú sústrediť na podrobnejšiu segmentáciu svojich remarketingových publík. Aj u nás sa čoraz viac bude spomínať slovíčko „mikrocielenie“, marketing bude stále viac šitý na mieru každému užívateľovi a ten nebude zahlcovaný nerelevantným obsahom.

  5. Spending v „onlajne“ bude naďalej rásť

    Tento trend je celkom jednoznačný a online si bude, či chcete alebo nie, ukrajovať čoraz väčšiu časť z koláča reklamných výdajov. Na Slovensku boli v roku 2011 reklamné výdaje v online na úrovni 18 %, v roku 2013 dosiahli už úroveň 23 %, medziročne rastú výdaje do online marketingu približne o 20 %, na pozore sú hlavne printy a rádiá, balík peňazí od firiem určených pre tieto médiá je čoraz nižší. Na západných trhoch je toto číslo ešte zásadnejšie, spend do onlinu tam tvorí viac ako 40 % z celkových reklamných výdajov. Na Slovensku a v ČR je tak ešte obrovský priestor na rast.



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK